Celospolečenské přínosy
POUZE SROVNÁNÍ TRASY PRAHA 8 – PRAHA 5 PŘED A PO UVEDENÍ STAVBY DO ZKUŠEBNÍHO PROVOZU
30,1 mil. vozidel v tunelu místo na povrchových komunikacích.
Nejméně 290 let za rok ušetřili celkem řidiči po roce provozu.
Až 44 hodin ušetřil za rok každý, kdo tunel používá 2x denně.
Až o 15% méně imisí NO2 v ulici V Holešovičkách.
Úspora až 7 200 l pohonných hmot denně.
Až 10x snížení ztrát v případě nehodovosti (povrch x trasa v tunelu).
Úspora 7,24 t NOx / rok oproti stavu před zprovozněním TKB.
Úspora 15,1 t CO / rok oproti stavu před zprovozněním TKB.
Cca 1.000.000,- Kč / den v rámci celospolečenských přínosů (úspora PHM, úspora času, snížení nehodovosti, snížení imisí).
Nejméně 290 let za rok ušetřili celkem řidiči po roce provozu.
Až 44 hodin ušetřil za rok každý, kdo tunel používá 2x denně.
Až o 15% méně imisí NO2 v ulici V Holešovičkách.
Úspora až 7 200 l pohonných hmot denně.
Až 10x snížení ztrát v případě nehodovosti (povrch x trasa v tunelu).
Úspora 7,24 t NOx / rok oproti stavu před zprovozněním TKB.
Úspora 15,1 t CO / rok oproti stavu před zprovozněním TKB.
Cca 1.000.000,- Kč / den v rámci celospolečenských přínosů (úspora PHM, úspora času, snížení nehodovosti, snížení imisí).
Roční shrnutí
- Zkušenosti z dosavadního období zkušebního provozu prokazují, že dílo je po stavební i technologické stránce navrženo a provedeno řádně, nebyly zaznamenány žádné významnější komplikace, byly potvrzeny předpoklady projektu.
- Zprovoznění TKB nemělo za následek zvýšení celkového objemu automobilové dopravy v Praze, neboť dopravní výkony (ujeté vozokilometry) na celé pražské komunikační síti zůstaly prakticky beze změny.
- Přesměrováním části cest do souvislé tunelové trasy Mrázovka – Strahovský tunel – TKB se významně snížil počet vozidel vjíždějících do širší oblasti centra, kde podle sčítání na centrálním kordonu poklesl počet vjíždějících vozidel o 13 000 za den, tj. o 4,5 % méně ve srovnání s předcházejícím rokem.
- K nárůstu provozu došlo i v navazujících sběrných komunikacích: na ulicích Patočkova, V Holešovičkách a Povltavská – komplikace v dopravě se řeší.
- Naopak výrazněji se snížil provoz na ulicích, odkud se část dopravy přesunula do tunelu: na ulicích Milady Horákové, Veletržní, Chotkova, nábřeží Kapitána Jaroše, Argentinská, na průjezdu Malou Stranou, Hlávkově mostu, na Wilsonově u Hlavního nádraží.
- Podrobné vyhodnocení celého roku zkušebního provozu bude provedeno v průběhu 4. čtvrtletí 2016.
Základní data
- Počet dní zkušebního provozu 348
- Počet vozidel, která použila tunely 28,6 mil. (k 19.9.2016 předpoklad 30,1 mil. Kč)
- První milion vozidel 3.10.2015
- Prvních 10 mil. vozidel 28.1.2016
- Prvních 20 mil. vozidel 25.5.2016
- Maximální denní intenzita 94,5 tis. (Brusnický tunel 12.7.2016)
- Minimální denní intenzita 21 tis. (Bubenečský tunel 1.1.2016)
- Dopravní nehody se zraněním 4 (1.10.2015, 1.11.2015, 4.3.2016 a 2.8.2016)
- Zastavení vozidla pro poruchu 333
- Překračování max. povolené rychlosti cca 2400 vozidel / měsíc (řešeno v přestupkovém řízení)
- Kuriózní zastavení vozidla: 19.11.2015 řidič zjistil, že mu v tunelu nefunguje navigace a telefonoval výrobci o radu
- Trestuhodné chování: 21.12.2015 vstoupily do prostoru Brusnického tunelu 2 chodkyně s kočárkem
- Celkový počet dopravních nehod 62 (až 4x méně oproti povrchové komunikační síti)
- Zastavení vozidel pro nedostatek PHM 53
- Zvířata na komunikaci v tunelu: zajíc, liška, lasička (Bubenečský tunel)